Writers con-logg, dag 1:
Dagen började bra med att jag nästan försov mig. Som tur var hade jag redan packat allt dagen före (som bekant kom mina beställda böcker då). Reste mycket lätt detta konvent, bara en ryggsäck och två ICA-kassar.
Yay hobofox!
4 timmars resa från Jönköping till Karlstad stod härnäst på schemat. Hade tagit med mig flera saker att göra på resan och om det skulle bli någon dödtid på konventet, däribland ett nytt projekt (reklam, reklam). Klockan tre är jag framme, och möter Lupus och Vatten.Verkar vara sköna typer båda två.
Vi ger oss i samlad trupp av mot konventet, medan jag nogsamt lägger märke till vägen så att jag på Söndag ska hitta tillbaka till stationen.
Vatten grönt slime åt sig en av kassarna, den lättaste. På vägen leds vi av denna sexiga skylt:
Nothing screams quality like tusch,papper och tejpVäl framme så sätter vi oss i konventets café med två koppar kaffe till mig och Lupus, och ett glas vatten till Vatten. Plötsligt kommer en skrämmande uppenbarelse och grönt slime åt sig mig och ytterliggare än kille, eftersom vi är försäljare. Hon är uppjagad och stressad och undrar varför vi inte SA att vi var försäljare.
Orättvist, eftersom ingen sagt att vi skulle ange detta. Inte fick jag dricka upp mitt kaffe heller.
Curse you scary greenhaired lady!Efter detta lämnas vi åt vårt öde fram till klockan 6 då besökarna börjar strömma till. Under tiden vi väntar introducerar jag mig för försäljarna runt mig. Den ena är, helt oväntat, Quoting Mungo, som har massvis med grejer att sälja. Köper senare ett fan-zine och en tecknad introduktion till furry, samt tar ett visitkort till Wikilurv och hennes hemsida (fasen, skulle jag tänkt på att trycka upp till min egen hemsida).
Nåväl.
Ett styck mungo :>Killen på andra sidan presenterade sig som Sharey. Först trodde jag att hans föräldrar vart så elaka att de döpt karln till Cheri, min sen inser jag att det är hans fursona, som han konsekvent använder istället för sitt riktiga namn, som jag aldrig fick reda på.
(borde vara inofficiell regel för furries, använder en part sitt riktiga namn vid hälsning ska du också göra det)
Han gör fursuits och har på sig både svans och en nos, som får mig att diskret flytta mig en halvmeter längre bort. Helt överilat dock, då han visar sig vara mycket trevlig. Och pratglad. Väldigt pratglad.
Vilket bara är trevligt, givetvis!
Vårt bord of awesomness
Denna lilla statyett visar BOOBIES, och måste censureras för att skydda konventets alla oskyldiga barn. (antalet barn på konventet=0)Folk börjar komma upp att kolla på vad vi säljer, ingen köper något ännu. Konventets maskot uppenbarar sig för mig för första gången, hoppas innerligt att han inte ska vara den typ av maskot som inte lägger av om man markerar att han inte är rolig. Som tur är känner han några av försäljarna och när han kommer fram till mig kollar han faktiskt igenom varorna som en normal människa.
Lupus och Vatten dyker upp, och Lupus köper samlingen med alla tre Hounds Of God böckerna, och bidrar alltså med 100 kr till Sveafurs hosting (applåd!).
Det är det sista jag ser av Vatten, men kommer att ha ännu ett samtal med Lupus innan han också måste gå. Det börjar bli sent, och jag kollar runt i resten av konventets lokaler. Workshopen ser inte ut att gå som planerat, och filmrummet visar mest animé. Mitt största klagomål på detta konvent är att det mest verkar vara ett Anime/Manga konvent med en tunn slice furry på (Kirrow även kallade konventet via Freudian slip för Uppcon i sitt avslutningstal haha).
Dag 2:
Vaknade sent, eftersom jag var uppe igår kväll i vindsrummet (tror det kallas så för att det de facto är en vind) och spelade diverse tv-spel sen försäljningen stängt (tv-spel och försäljning är i samma rum btw). Visar sig att det inte finns duschar!
Ska jag tvingas gå runt med alla andra furries och lukta svett!?
Det tar sig, rent furrymässigt, eftersom SatAM visas. Inget AOSTH dock. >:C
Inte så jättemycket att orda om idag, spenderade den mesta tiden i försäljningslokalen. Ångrar i efterhand att jag inte kollade in fursuitbowlingen, var tydligen succé hos barnen. En av konventets höjdpunkter på kvällen, då två tjejer dyker upp och tycker Writer är det häftigaste sen skivat bröd.
Tydligen beror det på att båda som enorma varulvsfans som (precis som undertecknad) inte tycker det finns tillräckligt bra böcker om varulvar.Tyvärr har ingen av dom råd att faktiskt köpa något (fast de skulle återkomma sista dagen och ha lagt ihop sina slantar, köpte sådeles ett ex av allt!).
Möter helt oväntat Te´Targa på kvällen.
Trevlig typ det med!
Gitarrguden Targa och skönsjungande Mungo (de två till höger)Kirrow och någon typ av form av demon dyker upp för att straffa oss furries för våra yöffiga synder.
Ingen av dem pratar när de har på sig fursuits. Någonsin.
Nåd!
I stor vrede sliter Kirrow huvudet av en oanande fursuit! Poor guy never saw it coming...
Sen spelar de Rock band :>Sent på kvällen börjar några skälla/morra på varandra. Hög NI-ÄR-MÄNNISKOR-FÖR-SATAN faktor.

Några har en halvarg diskussion om SveaFur, hög lulzfaktor men även ett par visa ord.
Dag 3:
Inte så mycket att nämna. Avslutning och prisutdelning. Konventet slutar lite halvdant, folk börjar droppa av. Möter på McDonalds min försäljarvän Sharey och hans anhang. 4 väldigt långtråkiga timmar hem, stupar trött i säng. Om 6 timmar ska jag upp igen!
Vad folk än tycker och tänker så gillade jag det! Tänk dock på att jag som sagt i första hand såg det som en affärsresa. Kul att träffa Kirrow och Co och några av Sveafurarna.
fffffffffffffffffff Satans vad många emoticons det blev!
Do not mock the sign of the carrot...for it stands proudly in the moist earth, displaying the strenght of the titan.